Wednesday, March 18, 2009

MAJLIS PENYAMPAIAN WATIKAH PERLANTIKAN PEMUDA CAWANGAN

PEJABAT ADUN PASIR TUMBUH,
Jumaat, 13 March 2009

“Pemuda adalah tiang negara & agama, padanya digalas harapan masa hadapan”

Alhamdulillah, baru-baru ini bertempat di Pejabat Adun Pasir Tumbuh telah berlangsung Majlis Penyerahan Watikah Perlantikan Ketua Pemuda PAS Cawangan dalam DUN tersebut.

Majlis dimulakan dengan tazkirah ringkas oleh Ketua Pemuda PAS DUN, Ust Abd Fattah dan kata-kata aluan daripada Timbalan Ketua Pemuda PAS Kawasan, Ust Zulkifli Husin. Dalam ucapannya, beliau antara lain merakamkan ucapan tahniah dan syabas kepada para pemuda yang menjadi pelapis perjuangan PAS dan terpilih untuk memikul amanah tersebut serta berharap agar dapat menjalankan tanggungjawab dengan baik.

Seterusnya, majlis diteruskan dengan ucapan daripada YB Ust Baihaki Atiqullah, ADUN Pasir Tumbuh. Beliau memetik sejarah perjuangan politik nabi SAW dan serta berharap para pemuda dapat menjalankan tugas yang diberikan dengan baik. Sesungguhnya apa yang kita laksanakan di dunia ini akan disoal di akhirat kelak.




Turut hadir, Setiausaha DUN, Abe Kob, Naib KP kawasan, Ust Hafiz dan AJK pemuda PAS Kawasan. Acara kemuncaknya, kesemua hadirin dan jemputan telah dihidangkan dengan jamuan BBQ kambing.

0 pendapat: