Friday, March 6, 2009

USRAH DP2K3

Assalamualaikum.

Umumnya kita sedia maklum dengan cuaca politik negara yang kian tidak menentu terutamanya politik UMNO. Namun itu semua bukannya penghalang kepada Dewan Pemuda PAS Kawasan Kubang Kerian (DP2K3) untuk terus menjalankan aktiviti-aktivitinya seperti biasa. Biarlah Najib dengan agenda jahatnya, Pak Lah dengan perjuangannya yang semakin sampai ke penghujungnya, tetapi DP2K3 tetap dengan program-program yang terus dirancang samaada peringkat dalaman mahupun luaran.

Semalam, telah diadakan usrah bulanan DP2K3 di rumah Naib Ketua Pemuda, Ust Hafiz b Musa di Kg Telipot, Kota Bharu. Usrah telah dinaqibkan sendiri oleh Ust Zulkifli, timbalan Ketua Pemuda DP2K3. Turut hadir Ketua DP2K3, Cikgu Mohd Nuri serta hampir keseluruhan ahlijawtankuasa.

Usrah di mulakan dengan solat isya' berjemaah, diikuti pula dengan solat hajat. Selepas itu majlis diserikan lagi dengan 'santapan' ala timur tengah, dimana para AJK dihidangkan dengan BBQ daging kambing, buah-buahan dan bihun goreng. Seterusnya, sesi tazkirah pula telah disampaikan oleh Ustaz Abd Fatah dan Ustaz Alias yang memberikan pengupasan lanjut intipati al quran daripada surah An Nahl.

Setelah selesai slot tazkirah, mesyuarat ringkas pula diadakan dengan agenda perbincangan mengenai Mesyaurat Agung Pemuda Kawasan yang akan bersidang pada 14 Mac nanti.

Majlis berakhir jam 12.30 pagi. Wallahua'lam



0 pendapat: