Sunday, July 13, 2008

QIAMULLAIL AJK PEMUDA

21 Feb 2008, Masjid Kg Kedai Baru, Kbg Kerian

Dewan Pemuda PAS Kawasan Kbg Kerian sekali lagi melalui Lajnah Tarbiyyahnya berjaya menganjurkan Program Qiamullail bulanan di Masjid Kg Kedai Baru, Kbg Kerian. Program tersebut telah melibatkan keseluruhan AJK DPP Kawasan dan Pemuda PAS Cawangan-cawangan.

Program berkenaan bermula pada jam 4.00 pagi dengan bacaan Al Quran berkumpulan. Seterusnya disusuli dengan solat tahajjud, solat hajat & witir secara berjemaah yang telah di pimpin oleh Ustaz Zulkifli Hussin, Pengerusi Lajnah Tarbiyyah DPP Kawasan yang juga merupakan Timbalan Ketua Pemuda DPPKK.

Selepas solat subuh, beliau turut menyampaikan kuliah subuh kepada semua peserta.


Di dalam kuliahnya, beliau meminta ahli-ahli PAS terutamanya pemuda, supaya merapatkan hubungan dengan Allah disamping itu turut merapatkan hubungan dengan manusia. Ahli-ahli PAS juga diminta untuk terus memperjuangan Islam, kerana itu adalah asas kepada perjuangan PAS.

PAS, Menurutnya, bukan sahaja sebuah parti politik tetapi juga merupakan sebuah badan dakwah. Ahli-ahli juga diminta supaya tidak leka dengan amanah yang Allah telah beri dalam Pilihanraya Umum yang lepas.

Wallahua’lam

0 pendapat: