Tuesday, July 22, 2008

BRAINSTORMING DPPKKK 2008

PERDANA RESORT, KOTA BHARU
18-19 JUL 2008

Dewan Pemuda PAS Kbg Kerian baru-baru ini telah berjaya menganjurkan brainstorming untuk semua AJK Pemuda Kawasan bertempat di Perdana Resort, PCB, Kota Bharu. Ianya telah melibatkan penyertaan seramai 20 orang AJK yang terdiri dari beberapa lajnah dalam pemuda.

Program berkenaan bermula pada jam 6.00 petang Jumaat dengan perlawanan futsal pantai sesama ajk. Walaupun pertama kali bermain, kebanyakan pemain telah berjaya mempersembahkan skil permainan yang baik dan kemas. :) Selepas solat maghrib berjemaah, tazkirah ringkas pula disampaikan Ust Ilias Ahmad (Pok Su Li). Persoalan mengenai keadaan huru hara di Hari Pembalasan telah dihuraikan dengan panjang lebar dan juga keadaan manusia yang berusaha mencari perlindungan serta syafaat setelah dibangkitkan.

Manakala, majlis perasmian program telah disempurnakan oleh Cikgu Mustapha Bin Hj Salleh, Setiausaha PAS Kawasan Kubang Kerian. Dalam ucapannya, beliau antara lain mengajak para peserta mengimbas kembali keperitan dan kesusahan para pendokong PAS suatu masa dahulu. Sewajarnya ia menjadi pedoman dan panduan kepada generasi baru. Slot yang pertama diisi dengan Analisa SWOT (Kekuatan, Kelemahan, Peluang dan Ancaman) yang di pimpin oleh Ketua Pemuda, Sdr Mohd Nuri Mat Yaacob.

Selepas solat subuh keesokannya pula, slot tazkirah pula diadakan yang di sampaikan oleh Ust Abd Fattah, KP DUN Pasir Tumbuh. Seterusnya pada jam 9.00 pagi, Slot motivasi pula disampaikan oleh Sdr. Mohd Noor Bin Yazid, Pen. Setiausaha PAS Kawasan Kubang Kerian dengan tajuk ”Menerajui Kebangkitan-Apa Peranan Pemuda?”

Manakala, slot yang terakhir pula ialah bengkel brainstorming yang memerlukan AJK membentangkan Perancangan Strategi & Program Dalam Menhadapi Tahun 2008 serta Pembentukan Kerangka Resolusi & Pelan Tindakan DPPKKK bermula 1 ogos 2008 hingga 31 Julai 2009.

Program berakhir jam 1.00 petang dengan doa wehdah dan salam perpisahan. Wallahua'lam






0 pendapat: